Algemene Voorwaarden – Dienstverlening

Algemene Voorwaarden – Dienstverlening

Wettelijk deel

1Algemene Bepalingen

Deze algemene voorwaarden bepalen, onverminderd de toepassing van bijzondere voorwaarden, de wederzijdse verplichtingen van Dylan BRICAR handelend onder de naam YourTech en zijn klant (of medecontractant) bij alle diensten uitgevoerd door YourTech, gevestigd aan de Boulevard Lambermont 430 - bts 2, 1030 Brussel - België, ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder ondernemingsnummer BE1005358280. Onze diensten zijn gericht op elke consument of professionele klant, hierna ‘de klant’ genoemd. Onder ‘consument’ wordt verstaan: elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen (art. I.1, 2°, Wetboek van economisch recht). Onder ‘professionele klant’ wordt verstaan: elke persoon die niet valt onder de definitie van consument zoals hierboven vermeld.

Door het aanvaarden van de offerte, het contract of door elk begin van uitvoering, erkent de klant uitdrukkelijk een exemplaar van de algemene voorwaarden te hebben ontvangen, ervan kennis te hebben genomen, ze te hebben begrepen en onvoorwaardelijk te hebben aanvaard.

De bepalingen waarvoor niet uitdrukkelijk een afwijking is voorzien, blijven van toepassing. Enkel schriftelijke en uitdrukkelijke afwijkingen kunnen de toepassing van deze algemene voorwaarden wijzigen. In geval van strijdigheid tussen de algemene voorwaarden van de klant en die van YourTech, prevaleren uitsluitend de voorwaarden van YourTech.

2Geldigheid van offertes en verbintenis

Wanneer de klant een offerte per elektronische weg wenst te ontvangen, verbindt hij zich ertoe een actueel en geldig e-mailadres voor dit doel te verstrekken. Deze algemene voorwaarden worden geacht te zijn aanvaard 8 dagen na hun verzending/mededeling, tenzij de klant hier expliciet bezwaar tegen maakt.

Elke opdracht die de klant aan YourTech toevertrouwt, wordt door YourTech kosteloos geraamd via een offerte. Tenzij schriftelijk anders bepaald, bedraagt de geldigheidsduur van de offertes 14 dagen vanaf de uitgiftedatum.

De klant die een beroep wil doen op onze diensten, wordt verzocht het document gedateerd en ondertekend, voorzien van de vermelding ‘goed voor akkoord’ en de geparafeerde algemene voorwaarden te retourneren naar het volgende e-mailadres: contact@yourtech.be. Bij gebrek aan ontvangst van een correct ondertekende offerte, heeft YourTech het recht om de aanvang van zijn diensten op te schorten. Na afloop van de geldigheidstermijn wordt de offerte als vervallen beschouwd.

De ondertekening van een contract of een gelijkwaardig contractueel document, of de aanvaarding in welke vorm dan ook (e-mail, mondelinge toezegging, …) van een offerte, vormt een definitieve en onherroepelijke verbintenis van onze klanten.

De dienstverlening omvat uitsluitend de diensten zoals beschreven in het ondersteunende document van de offerte of het eventuele contract en, in voorkomend geval, de wijzigingen en addenda die uitdrukkelijk schriftelijk tussen de partijen zijn overeengekomen op een later tijdstip. In dit verband zijn door de klant aangebrachte wijzigingen aan onze offerte alleen geldig indien wij ze hebben aanvaard en schriftelijk hebben bevestigd.

De klant wordt er bovendien van op de hoogte gebracht dat de uitvoering van de afgesproken diensten onderworpen kan zijn aan de voorafgaande betaling van een voorschot, zoals vermeld in het ondersteunende document van de offerte. In principe bedraagt dit voorschot minimaal 30% van het totale bedrag van de diensten, maar kan oplopen tot 40% in het geval de diensten betrekking hebben op een specifieke bestelling of op een aanzienlijk bedrag. In dat geval en bij gebrek aan betaling van dit voorschot, behoudt YourTech zich het recht voor de uitvoering van zijn diensten op te schorten tot de volledige betaling van het afgesproken voorschot. Dit voorschot wordt steeds beschouwd als definitief verworven voor de dienstverlener, onverminderd zijn recht om een vergoeding voor de volledige geleden schade te vorderen in geval van annulering.

3Herroepingsrecht

De klant die handelt voor privédoeleinden beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen om zich te herroepen van zijn bestelling als deze buiten de verkoopruimte of op afstand is geplaatst, zonder hiervoor een reden te hoeven opgeven. Deze termijn gaat in op de datum van de bevestiging van de bestelling (dienstverlening). In dat geval moet de klant het bedrijf op niet-ambigue wijze op de hoogte brengen, hetzij per e-mail naar: contact@yourtech.be, hetzij per post naar de maatschappelijke zetel: Boulevard Lambermont 430 - bts 2, 1030 Brussel - België. De klant kan tevens gebruikmaken van het herroepingsformulier dat op eenvoudig verzoek kan worden opgevraagd via contact@yourtech.be. In het geval de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, blijven de retourkosten voor zijn rekening.

In toepassing van artikel VI.53 van het Wetboek van economisch recht geniet de klant die handelt voor niet-professionele doeleinden echter niet van het herroepingsrecht voor:

  • Goederen die vervaardigd zijn volgens de specificaties van de klant of duidelijk gepersonaliseerd;
  • Indien de dienst volledig is uitgevoerd en de uitvoering is begonnen met zijn uitdrukkelijke toestemming vóór het verstrijken van de herroepingstermijn en hij erkend heeft dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen zodra de onderneming het contract volledig heeft uitgevoerd.

4Aansprakelijkheid

YourTech voert geen controle uit en aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de inhoud die wordt gepubliceerd, verzonden of beschikbaar wordt gesteld op de websites die door onze service worden gehost. De accounthouders zijn als enige verantwoordelijk voor de naleving van de toepasselijke wet- en regelgeving inzake inhoud en online gedrag. YourTech is niet verantwoordelijk voor informatie, gegevens, teksten of ander materiaal die mogelijk als lasterlijk, illegaal, aanstootgevend of in strijd met morele en ethische principes worden beschouwd.

Hoewel YourTech zich inspant om zijn netwerk en systemen te beveiligen, kan volledige beveiliging tegen inbreuken, virussen of hacking niet worden gegarandeerd. YourTech is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van dergelijke handelingen.

YourTech wijst elke verantwoordelijkheid af voor acties of nalatigheden van gebruikers die op ons platform worden gehost. Elke gebruiker is verantwoordelijk voor het handhaven van de veiligheid en de vertrouwelijkheid van zijn account en wachtwoord, evenals alle activiteiten die onder zijn account plaatsvinden.

Om een snelle en efficiënte reactie te garanderen in geval van ongepaste inhoud, een beveiligingslek of enig ander probleem met betrekking tot het gebruik van onze diensten, moeten klanten de volgende meldingsprocedure volgen:

De klant moet ons op de hoogte brengen van het mogelijke probleem binnen achtenveertig (48) uur na de ontdekking ervan. Deze eerste melding moet worden gedaan via een e-mail gericht aan ons supportteam op contact@yourtech.be.

De melding moet alle relevante informatie bevatten die ons kan helpen het probleem te beoordelen en aan te pakken. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, een beschrijving van het probleem, de tijdstippen van constatering, eventuele door de klant genomen maatregelen en alle informatie over mogelijke daders van het probleem, indien bekend.

Zodra de melding is ontvangen, zal YourTech binnen vierentwintig (24) uur de ontvangst bevestigen en beginnen met het beoordelen van het probleem.

YourTech verbindt zich ertoe om alle ontvangen meldingen snel te onderzoeken en passende maatregelen te nemen om het gemelde probleem aan te pakken.

5Back-uppolitiek

YourTech verbindt zich ertoe om dagelijks back-ups te maken van alle gegevens die op onze servers worden gehost. Deze back-ups worden elke avond uitgevoerd en worden bewaard op afzonderlijke servers die door OVH worden beheerd, om redundantie te garanderen en het risico op gegevensverlies te minimaliseren.

Hoewel we alle redelijke voorzorgsmaatregelen nemen om gegevensverlies te voorkomen, kan YourTech niet instaan voor de absolute integriteit van de back-ups of garanderen dat de opgeslagen gegevens altijd vrij zijn van fouten of corruptie. We raden klanten aan regelmatig zelf back-ups van hun gegevens te maken.

In geval van technische problemen zal YourTech proberen de gegevens te herstellen van de meest recente back-up. YourTech kan echter niet instaan voor het volledig herstellen van de gegevens en kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van mislukte herstelpogingen of gegevensverlies.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zijn eigen back-ups van de gegevens te onderhouden en ons onmiddellijk te informeren in geval van gegevensproblemen of verlies die zij zouden opmerken. YourTech kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig gegevensverlies, schade of andere gevolgen als gevolg van gegevensverlies die op onze diensten zijn gehost.

Als problemen met betrekking tot de opgeslagen gegevens worden vastgesteld, moeten klanten YourTech binnen 48 uur op de hoogte brengen, zodat snel corrigerend kan worden opgetreden.

6Duur

De overeenkomsten die tussen het bedrijf en zijn klanten worden gesloten, hebben betrekking op de uitvoering van terugkerende diensten (opeenvolgende prestaties) of op een duidelijk omschreven prestatie, of op een prestatie voor bepaalde duur (zie het document van de offerte of de bestelling).

Indien de overeenkomst is gesloten voor een duidelijk omschreven prestatie of voor een bepaalde duur, eindigt deze zodra de prestatie is uitgevoerd of de termijn van de overeenkomst is verstreken. De klant kan de overeenkomst echter voortijdig beëindigen, mits betaling van de uitgevoerde diensten en een forfaitaire vergoeding van 20% van het verschuldigde restbedrag voor de gederfde winst (artikel 1794 van het Burgerlijk Wetboek).

Indien de overeenkomst is gesloten voor onbepaalde duur (terugkerende diensten) of de duur contractueel niet werd bepaald, kan elke partij deze beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand. De opzeg moet worden verstuurd per aangetekende brief. De opzegtermijn gaat in op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de aangetekende brief is ontvangen. In alle gevallen wordt de aangetekende brief geacht te zijn ontvangen binnen drie werkdagen na verzending. Gedurende de opzegtermijn blijven deze algemene voorwaarden en de eventuele bijzondere overeenkomsten van toepassing.

De overeenkomst wordt echter van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling ontbonden door YourTech in de hierna genoemde gevallen, onverminderd het recht van het bedrijf om een schadevergoeding te vorderen:

  • In geval van faillissement van de klant;
  • In geval van omstandigheden die de professionele onafhankelijkheid in gevaar brengen;
  • In geval dat het verzoek onmogelijk wordt;
  • In geval van een ernstige tekortkoming door de klant in de verplichtingen die op hem rusten uit hoofde van deze overeenkomst.

De klant die aan een van deze voorwaarden voldoet, zal door YourTech schriftelijk worden geïnformeerd over de redenen die de ontbinding van de overeenkomst rechtvaardigen.

Bij het einde van de overeenkomst stelt elke partij alle documenten die eigendom zijn van de andere partij (of haar vertegenwoordiger) ter beschikking.

Tenzij de klant zelf de oorzaak is, kan de klant deze overeenkomst kosteloos en zonder inachtneming van een opzegtermijn beëindigen indien de dienstverlener in gebreke blijft aan zijn verplichtingen te voldoen. In dat geval moet de klant vooraf een ingebrekestelling naar de dienstverlener sturen, waarin hij een redelijke termijn geeft om de verplichtingen na te komen waaraan de dienstverlener in gebreke blijft te voldoen.

7Termijnen en locaties

De uitvoeringstermijnen worden uitsluitend ter indicatie gecommuniceerd en zijn vastgesteld in werkdagen. Het overschrijden van deze termijnen kan geen aanleiding geven tot annulering van het contract.

Als een termijn essentieel is, moet dit duidelijk worden gespecificeerd bij YourTech of op het ondersteunende document van de offerte. In dat geval, als de termijn niet wordt gerespecteerd, geeft dit de particuliere klant het recht op een forfaitaire schadevergoeding van 5% van het totale bedrag van de diensten waarop de vertraging betrekking heeft.

In geval van overmacht (zonder dat deze opsomming beperkt is: stakingen, lock-outs, slecht weer, stormen, branden, overstromingen, oorlogen, computerbugs of -virussen, technische incidenten, vertraging bij de leverancier, tekort aan arbeidskrachten, ziekte, gezondheidscrises, enz.) of onvoorziene omstandigheden worden de uitvoeringstermijnen opgeschort totdat de overmachtssituatie of de onvoorziene omstandigheid ophoudt. Onder onvoorziene omstandigheden wordt verstaan elke omstandigheid die redelijkerwijs niet kon worden voorzien bij de offerteaanvraag en die de uitvoering van het contract moeilijker of financieel duurder maakt dan de normale verwachtingen. Indien deze situatie niet ophoudt, kan dit leiden tot herziening of beëindiging van het contract. Als deze omstandigheden slechts leiden tot een onderbreking van de dienstverlening, wordt de uitvoeringstermijn van rechtswege opgeschort voor de duur van de onderbreking.

In elk geval worden de uitvoeringstermijnen van rechtswege en zonder voorafgaande kennisgeving opgeschort:

  • Als de betalingsvoorwaarden niet worden nageleefd;
  • Als er aanzienlijke wijzigingen door de klant worden doorgevoerd tijdens de werkzaamheden, of in geval van een abnormaal hoge herhaling van correcties. Als deze wijzigingen of correcties leiden tot een meerkost van meer dan 10% van het oorspronkelijk overeengekomen bedrag, wordt de klant hiervan op de hoogte gebracht en is hij bij dezen op de hoogte dat deze kosten voor zijn rekening zijn;
  • Als de klant niet binnen de vastgestelde termijn de vereiste informatie of documenten verstrekt die noodzakelijk zijn voor de goede uitvoering van de dienstverlening.

De klant wordt ervan op de hoogte gebracht dat in geval van niet-nakoming, gedeeltelijke of onvolledige nakoming van zijn verplichtingen (bijvoorbeeld niet-betaling van de overeengekomen diensten of voorschotten), de dienstverlener gerechtigd is zijn diensten op te schorten of uit te stellen totdat de klant zijn verplichtingen is nagekomen. In dat geval zal de dienstverlener de klant per e-mail informeren zodat deze binnen de vastgestelde termijn aan zijn verplichtingen kan voldoen.

Bij gebrek aan een schriftelijke overeenkomst die het tegendeel bepaalt, worden de diensten uitgevoerd vanuit de kantoren van YourTech. In het andere geval zal de klant YourTech de nodige ruimte en materialen ter beschikking stellen om de diensten correct uit te voeren, de kosten hiervan komen voor rekening van de klant.

8Verplichtingen van de partijen

YourTech en de klant houden rekening met elkaars belangen en handelen te allen tijde loyaal en te goeder trouw.

De verplichtingen die YourTech aangaat, worden gekwalificeerd als middelenverbintenissen in de zin van artikel 5.72 van het Burgerlijk Wetboek. YourTech voert de taken die haar worden toevertrouwd uit in volledige onafhankelijkheid. YourTech verbindt zich ertoe de normen eigen aan haar beroep na te leven en haar prestaties te leveren in overeenstemming met de geldende wetgeving. De aansprakelijkheid van YourTech kan op geen enkele wijze, hetzij direct of indirect, worden ingeroepen, ongeacht de grond of reden, in geval van een fout begaan tijdens de uitvoering van haar diensten, zelfs indien deze fout ernstig is, behalve in geval van bedrog of opzettelijke fout. In afwijking van artikel 5.229 van het Burgerlijk Wetboek en behalve in geval van bedrog, is het bedrijf niet aansprakelijk voor fouten die door zijn hulppersonen (werknemers, onderaannemers, enz.) zijn begaan bij de uitvoering van de diensten en kan het niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die deze fouten aan derden zouden veroorzaken.

Tenzij anders bepaald, is YourTech niet verplicht de juistheid en volledigheid te controleren van de informatie die haar door de klant of zijn medewerkers wordt verstrekt, noch de betrouwbaarheid van de verschillende documenten en stukken die door de klant worden aangeleverd. De klant vrijwaart YourTech voor elke aanspraak in dat verband.

De klant verbindt zich ertoe om de dienstverlener tijdig alle documenten, stukken, gegevens en informatie te verstrekken die nodig zijn voor de uitvoering van de overeengekomen dienst.

Hij verbindt zich ertoe om de dienstverlener tijdig te informeren over alle informatie, gegevens of gebeurtenissen die gevolgen kunnen hebben voor de uitvoering van de dienst.

Hij verbindt zich er ook toe om indien nodig, en op eerste verzoek van de dienstverlener, schriftelijk te bevestigen dat de verstrekte documenten volledig zijn.

Wanneer de geleverde diensten van YourTech niet overeenkomen met de verwachtingen van de klant, moet de klant dit onverwijld aan de dienstverlener melden. Anders is de dienstverlener gerechtigd te veronderstellen dat de diensten zijn geleverd tot volle tevredenheid van de klant.

YourTech en de klant zijn beide gehouden aan de vertrouwelijkheid van de gegevens die worden uitgewisseld in het kader van de diensten die door YourTech worden verleend. Zij verbinden zich ertoe, zowel tijdens de duur van de dienstverlening als na beëindiging ervan, geen fabricage- of bedrijfsgeheimen openbaar te maken, evenals geen vertrouwelijke of persoonlijke informatie die zij hebben leren kennen tijdens hun werkzaamheden.

YourTech en de klant verbinden zich ertoe de ontvangen informatie uitsluitend te gebruiken in het kader van de correcte uitvoering van de diensten en alleen toegang te geven tot deze informatie aan personeelsleden en derden die op de hoogte moeten zijn voor de goede uitvoering van het contract. In dit laatste geval wordt deze geheimhoudingsplicht eveneens opgelegd aan elke persoon die toegang heeft tot de betreffende informatie.

9Intellectuele eigendom

YourTech bevestigt haar volledige en uitsluitende intellectuele eigendomsrecht, inclusief alle voordelen en rechten die daaruit voortvloeien, op alle intellectuele prestaties die worden gerealiseerd, zelfs wanneer deze deel uitmaken van de uitvoering van een met een klant gesloten contract. Dit eigendomsrecht heeft betrekking op, maar is niet beperkt tot, alle tekeningen, modellen, ontwerpen, prototypen en in het algemeen alle documenten of dragers die de elementen en kenmerken van de door YourTech ontworpen creaties materialiseren. Deze creaties blijven de exclusieve intellectuele eigendom van YourTech en zijn beschermd door de toepasselijke wetten inzake auteursrechten en tekeningen en modellen. Elke wijziging, zelfs gedeeltelijke reproductie, distributie of gebruik van deze creaties, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van YourTech, is ten strengste verboden en zal worden vervolgd voor de bevoegde straf-, burgerlijke en/of handelsrechtbanken.

Het gebruik van de creaties van YourTech door de klant is beperkt tot een intern gebruiksrecht, uitsluitend voor de behoeften van zijn onderneming en in overeenstemming met de contractueel overeengekomen voorwaarden. Deze licentie verleent geen recht op wijziging, verspreiding of het maken van afgeleide werken zonder de schriftelijke toestemming van YourTech.

In geval van voortijdige beëindiging van het contract, ongeacht de oorzaak, blijven de bepalingen van deze clausule van kracht.

Op specifiek verzoek en na het sluiten van een schriftelijke overeenkomst kan de klant de mogelijkheid krijgen om aan het einde van het contract de rechten op de broncodes en andere elementen van intellectuele eigendom met betrekking tot het contract te verwerven. Een dergelijke aankoop is onderworpen aan extra kosten, door YourTech bepaald op basis van de aard en de omvang van de overgenomen rechten. De details en voorwaarden van deze aankoop moeten worden vastgelegd in een afzonderlijke overeenkomst die specifiek betrekking heeft op deze transactie.

10Prijzen

Onze tarieven zijn uitgedrukt in euro en kunnen meerdere, in de offerte gedetailleerde voorstellen omvatten, zoals het maken van een website (expositype, interactief of e-commerce), domeinnaam en e-mailadres, een mobiele applicatie, de configuratie en beveiliging van een hostingserver, advertenties op zoekmachines en onderhoud. Bij de bestelling van een website wordt een voorschot gevraagd, volgens een in de offerte vermeld percentage. Tijdens de ontwerpfase van de website zijn maximaal vijf revisies inbegrepen; voor verdere aanpassingen kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. De update-ondersteuning is inbegrepen in het advertentieaanbod, op voorwaarde dat de wijzigingen niet buitensporig zijn en niet meer dan een uur werk vergen. In het andere geval kan elke wijziging afzonderlijk in rekening worden gebracht.

De klant wordt ervan op de hoogte gebracht dat YourTech een retentierecht behoudt op al haar creaties totdat de volledige overeengekomen prijs is betaald. De verschillende documenten en dragers worden pas aan de klant overhandigd nadat de betaling correct is uitgevoerd.

11Onvoorzienbaarheidstheorie

Onze prijzen zijn in principe niet herzienbaar. Niettemin worden onze tarieven elk jaar automatisch geïndexeerd op de verjaardag van de inwerkingtreding van de overeenkomst, in overeenstemming met de evolutie van de gezondheidsindex en kunnen ze afhankelijk zijn van leveranciers.

De betrokken index is de gezondheidsindex (basis 2013), gedefinieerd in de wet van 23 april 2015 betreffende de bevordering van de werkgelegenheid en gepubliceerd op https://statbel.fgov.be/

De dienstverlener kan deze clausule toepassen zonder voorafgaande kennisgeving aan de klant. De toepassing van deze clausule geeft de klant niet het recht de overeenkomst te beëindigen.

Overeenkomstig artikel 5.74 van het Burgerlijk Wetboek, indien een van de Partijen wenst te verzoeken om een heronderhandeling van het contract om het aan te passen of te beëindigen als gevolg van een wijziging van de omstandigheden, wordt de onderhandelingsperiode beperkt tot 8 kalenderdagen vanaf de kennisgeving aan de andere partij van de wijziging van de omstandigheden en de wens om het contract te heronderhandelen.

12Betalingsvoorwaarden

De klant aanvaardt, tenzij anders schriftelijk is bepaald, dat YourTech bij voorkeur elektronisch factureert. De facturen dienen uiterlijk op de vervaldatum vermeld op de factuur te worden betaald.

Elke vertraging in de betaling geeft aanleiding tot:

Met betrekking tot de professionele klant, van rechtswege en zonder ingebrekestelling:

  • Een conventionele rente tegen het wettelijke tarief vermeerderd met 2 procentpunten, waarbij elke begonnen maand volledig verschuldigd is;
  • Een forfaitaire en onherleidbare schadevergoeding van 15% van het onbetaalde bedrag, met een minimum van 50 € per factuur;
  • Buitengerechtelijke invorderingskosten ten bedrage van 25 euro incl. btw bij verzending van een betalingsherinnering (eerste of tweede herinnering) en 50 euro incl. btw bij verzending van een ingebrekestelling per aangetekende brief met ontvangstbevestiging.

Met betrekking tot de klant-consument, een contractuele moratoire interest berekend aan de toepasselijke wettelijke rentevoet vermeerderd met 2 procentpunten en een forfaitaire vergoeding die wordt bepaald in verhouding tot het onbetaalde bedrag, namelijk:

  • 20 EUR indien het verschuldigde saldo kleiner of gelijk is aan 150 EUR;
  • 30 EUR vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag over het gedeelte tussen 150,01 EUR en 500 EUR, indien het verschuldigde saldo zich bevindt tussen 150,01 EUR en 500 EUR;
  • 65 EUR vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag over het gedeelte boven 500 EUR, met een maximum van 2000 EUR, indien het verschuldigde saldo groter is dan 500 EUR.

De eerste herinnering is gratis. Vanaf de tweede herinnering worden buitengerechtelijke invorderingskosten aan de klant in rekening gebracht, ten bedrage van 7,50 euro per brief, vermeerderd met de portokosten.

Tenzij anders bepaald, kan de consument zoals gedefinieerd in artikel I.1, 2°, van het Wetboek van economisch recht aanspraak maken op de toepassing van de vergoedingen en interesten in de mate en onder de voorwaarden bepaald in deze clausule, in geval van niet-nakoming van onze verplichtingen.

Elke betwisting dient per aangetekende brief te worden verstuurd naar de maatschappelijke zetel van YourTech binnen 8 kalenderdagen vanaf de ontvangst van de factuur. Bij gebreke hiervan wordt de factuur geacht door de klant te zijn aanvaard.

13Wijzigingen

Elke wijziging van de oorspronkelijk overeengekomen diensten moet het voorwerp uitmaken van een schriftelijk addendum, ondertekend door alle partijen.

De dienstverlener behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden worden aan de klant meegedeeld en zijn, bij gebreke van betwisting binnen 10 kalenderdagen, van toepassing op de eerste dag van de maand volgend op hun verzending.

Elk bijkomend probleem dat leidt tot extra werk en wordt veroorzaakt door enige omstandigheid buiten ons toedoen, evenals alle wijzigingen die door de klant worden gevraagd, geven aanleiding tot een voorafgaand schriftelijk document, ondertekend door alle partijen, en een bijkomende facturatie op basis van ons dan geldende tarief.

14Bescherming van persoonsgegevens

De klant wordt geïnformeerd dat de in verband met het contract (het ondersteunende document van de offerte of overeenkomst) verzamelde en verwerkte persoonsgegevens strikt vertrouwelijk zijn. Deze gegevens worden verzameld en opgeslagen voor boekhoudkundige doeleinden en voor het goede beheer van het contract en zijn dossier in het kader van de levering van de volgende goederen en/of diensten: IT-ontwerpen, hosting en aankoop van advertenties. De klant wordt ervan op de hoogte gebracht dat het niet verstrekken van nauwkeurige gegevens in sommige gevallen de correcte uitvoering van het contract kan belemmeren. Als de verstrekte gegevens onjuist of onnauwkeurig zijn, kunnen wij in geen geval aansprakelijk worden gesteld.

De persoonsgegevens die door de klant worden meegedeeld, worden beheerd door de verwerkingsverantwoordelijke wiens identiteit Dylan BRICAR (contact@yourtech.be) is.

De verwerkte gegevens zijn: naam, voornaam, benaming, wettelijke adres, e-mail, wachtwoorden, rekeningnummer, bank, IP-adres, browserinformatie, teksten, afbeeldingen en documenten die door de klant worden gehost, door de klant verstrekte teksten en afbeeldingen.

Deze gegevens worden 3 jaar bewaard. Na afloop van deze termijn worden de boekhoudkundige en/of wettelijke gegevens gearchiveerd en worden de andere gegevens verwijderd.

Overeenkomstig Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens, en in overeenstemming met de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, heeft de klant recht op inzage in zijn gegevens, het recht om deze te corrigeren of te verwijderen. De klant heeft ook het recht om de beperking van de verwerking van zijn gegevens te vragen, zich te verzetten tegen de verwerking ervan en het recht op overdraagbaarheid van zijn gegevens.

De klant kan zich ook te allen tijde verzetten tegen het gebruik van deze gegevens voor doeleinden die vreemd zijn aan het goede beheer van zijn dossier, indien van toepassing.

Voor alle vragen met betrekking tot uw rechten op uw persoonsgegevens kunt u contact opnemen met de verwerkingsverantwoordelijke.

YourTech verbindt zich ertoe alle passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om de gegevens van de klant te beschermen. In dit verband verbindt hij zich ertoe een middelenverbintenis na te leven.

Indien de klant meent te zijn benadeeld in het kader van de bescherming van zijn persoonsgegevens, kan hij contact opnemen met de toezichthoudende autoriteit:

Gegevensbeschermingsautoriteit

Rue de la Presse, 35, 1000 Brussel

+32 (0)2 274 48 00

+32 (0)2 274 48 35

contact@apd-gba.be

https://www.autoriteprotectiondonnees.be/contact

15Onoverdraagbaarheid

De overeenkomsten die tussen de partijen zijn gesloten (specifieke en algemene voorwaarden of andere overeenkomsten), evenals de rechten en verplichtingen die daaruit voortvloeien, zijn niet overdraagbaar, ongeacht de titel en voor welk doel dan ook, zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere partij.

16Reddingsclausule

De ongeldigheid, niet-toepasselijkheid of onwettigheid van een van de clausules in een van de tussen partijen overeengekomen contracten heeft geenszins de ongeldigheid of nietigheid van de overige contractbepalingen tot gevolg. Alle overige bepalingen blijven volledig geldig.

17Geschillen

Behalve in het geval van rechtsvorderingen tot betaling, verbinden de partijen zich ertoe te trachten via bemiddeling of verzoening elk geschil met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van de onderhavige overeenkomst op te lossen. Deze bemiddeling of verzoening zal uiterlijk beginnen op de 15e kalenderdag die volgt op het verzoek om bemiddeling of verzoening, meegedeeld door een van de partijen aan de andere partij. Behalve indien de partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen, duurt de bemiddeling of verzoening niet langer dan 30 kalenderdagen. Na het verstrijken van deze termijn zijn de partijen vrij om hun geschil voor te leggen aan de rechtbanken.

Tenzij dwingende of openbare wettelijke bepalingen in andere zin, zijn bij een geschil tussen partijen of een rechtsvordering tot betaling alleen de rechtbanken te Brussel bevoegd.

Het toepasselijke recht is het Belgische recht, in de Franse taal.

De partijen aanvaarden in het kader van hun onderlinge relaties de elektronische bewijsmiddelen (bijv. e-mail, computerback-ups, ...).

Nous Contacter

Pour toute question concernant nos conditions générales ou pour discuter de votre projet, n'hésitez pas à nous contacter :

Email : contact@yourtech.be

Téléphone : +32 485 38 44 18

Adresse : Rue Plaine des Sports 1, bts 22, 1970 Wezembeek-Oppem, Belgique